Onbaatzuchtige moederliefde!

Mieke Piersma 03 augustus 2021
Een indrukwekkend boek met twee verhaallijnen. De ene tijdlijn speelt zich af in Parijs tijdens de Tweede Wereldoorlog in 1944. De andere tijdlijn speelt zich af in Santa Cruz in 1953 en ook in Parijs.
De afwisselingen van deze twee verhaallijnen geeft een duidelijk beeld wat er zich afgespeeld heeft in die tijd en sleurt je mee in dit intens verdrietige verhaal.

Jean-Luc krijgt een baby in handen gedrukt door een voor hem onbekende vrouw, die op transport gezet werd naar Auschwitz. Sarah was net bevallen van Samuel, toen ze met haar man opgepakt werd en wanhopig wilde ze haar baby in veiligheid brengen. Je hart gaat uit naar Sarah, die uit liefde op die manier haar kind wilde redden…

Jean-Luc vlucht met Charlotte en baby Samuel naar een veilig onderkomen en moeten veel obstakels overwinnen. Ik vond dit gedeelte razend spannend, want je wilt alleen maar dat ze niet opgepakt worden. Uit liefde voor Sam nemen ze grote risico’s en je leeft helemaal met ze mee. Dit boek met drama, spanning, liefde en geluk heb ik met veel interesse gelezen. Het raakte mij!

De schrijfwijze is prettig met korte hoofdstukken. Ik heb bewondering voor de schrijfster Ruth Druart, waarvan dit een debuutroman is. Een heel bijzonder indrukwekkend verhaal, waarbij ik het niet droog hield. Een dikke aanrader !

Meer recensies van Mieke Piersma