Deze thriller werd onderverdeeld in drie delen en een juweel van een epiloog. Je krijgt op dat moment weer de kans om uit te ademen.
Mariette Zweers heeft een heerlijke schrijfstijl; het verhaal loopt lekker, het is vlot geschreven, zonder moeilijke woorden.
Ik had het boek in een mum uitgelezen: 'Mama is hier' is een ware pageturner!

In het begin krijgt de nieuwsgierigheid zeker kans om te groeien; het is nog niet zo spannend als je zou willen, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de geloofwaardigheid van het verhaal. De hoofdpersoon Olga lijkt het voor elkaar te hebben: ze leidt een ideaal leven zou je kunnen zeggen. Maar het wordt al snel duidelijk dat het vooral schone schijn is en dat de realiteit totaal anders is.

"Ik was van slag. Niet alleen vanwege het verhaal en de herinnering die het opriep aan wat we zelf onlangs hadden meegemaakt, maar ook door het besef dat iemand die ik kende, iemand met wie ik ooit had samengewerkt, die hetzelfde baantje had gehad als ik, dit had neergezet. Ik voelde me hol van binnen, irrelevant."

Ik kan een gevoel van medeleven met de hoofdpersoon niet ontkennen, maar het respect voor haar moest in het begin nog rijpen.
De auteur heeft een bepaald aspect uit het verleden van Olga niet helemaal duidelijk gemaakt voor de lezer: hier blijft nog wat te raden over.

Regelmatig wordt geprobeerd de lezer op het verkeerde been te zetten, waardoor het drama nog meer de kans kreeg om uit te groeien tot deze indrukwekkende psychologische thriller.
Ik heb 'Mama is hier' graag gelezen en ben heel benieuwd naar een volgende thriller van Mariette Zweers.

Reacties op: Graag gelezen!

Mama is hier - Mariette Zweers
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99