4,5/5* Een heerlijke actiethriller!

Mieke Schepens 28 maart 2020
Wederom een razendsnelle actiethriller van de hand van Pjotr Vreeswijk.
In ‘Schaduwstrijder’ komen we bekenden tegen uit zijn eerder werk en dat blijft genieten tot het laatst.

“De benen van de man van wie ze zo veel hield, lagen in een onnatuurlijke stand en een donkerrode streep vanaf zijn slaap had zijn weg door de modder omlaag gevonden. Nu al verwondde zijn dood haar hart onherstelbaar.”

De auteur neemt op elk moment in het verhaal de moeite om ervoor te zorgen dat de achtergronden kloppen en de personages glashelder neergezet worden.
Thema’s zoals oorlog, vriendschap en verraad zijn een belangrijk onderdeel van ‘Schaduwstrijder’.
De verschillende verhaallijnen in deze originele en spannende actiethriller komen op een geloofwaardige manier samen en de dialogen zijn levensecht waardoor het lijkt alsof je naar een film kijkt!

De heerlijk korte hoofdstukken, met vermelding van de plaats waar die episode in het verhaal zich afspeelt, nemen je mee over de wereld van terrorisme en de bescherming daartegen door diverse overheidsinstanties.
Een angstaanjagende epiloog is de kers op de taart!

“Het experiment was ten einde. Voor vandaag.”

Nu is het wachten op een volgende spannende actiethriller van Pjotr Vreeswijk.

Ik heb ‘Schaduwstrijder’ graag gelezen.

Meer recensies van Mieke Schepens