4.5/5* Een boek voor alle jaargetijden

Mieke Schepens 21 augustus 2020
‘Winter in Schotland’ is een boek voor alle jaargetijden. Ik las het tijdens een hittegolf en heb werkelijk genoten van de hartverwarmende belevingen van de personages in de sneeuw in Schotland. Thuis genieten van het buitenland; dat kan door het lezen van goede boeken!

De verhalen van de vier vrouwen worden verteld in hoofdstukken met als titel de naam van de vrouw uit wiens perspectief het verhaal wordt verteld.
Langzaam maar zeker lees je wat hen bezighoudt en bezielt. Fijn dat de auteur de tijd heeft genomen om de personages stuk voor stuk aan de lezers voor te stellen. Hierdoor worden ze levensecht en kun je ze in je hart sluiten.

Het verhaal speelt zich af tijdens de kerstdagen en de sfeer die rond Kerstmis hangt is heel goed neergezet door de auteur.
De vier vrouwen hebben of krijgen allemaal te maken met romantiek, de een wat eerder dan de ander, het is werkelijk hartverwarmend om te lezen hoe ze dat beleven.

“Hij maakte haar altijd aan het lachen, zelfs als ze zich hondsberoerd voelde. Ze hield zoveel van hem dat het pijn deed. Er ging geen dag voorbij dat ze niet door hem werd opgevrolijkt.”

Het zijn zussen en zoals het vaak in het werkelijke leven het geval is, lijken ze in eerste instantie niet op elkaar en hebben niet zoveel overeenkomsten. Ze zijn stuk voor stuk uniek.

Humor ontbreekt zeker niet, zodat je zo nu en dan in lachen uitbarst.
De verhaallijnen van de vier vrouwen komen langzaam maar zeker bij elkaar en het verhaal eindigt op een manier die je tijdens het lezen al een beetje verwacht had: hartverwarmend mooi!

Ik heb ‘Winter in Schotland’ graag gelezen en waardeer het met 4,5/5*.

Meer recensies van Mieke Schepens