Superkracht vinden

Heel rustig, kalm en op mijn gemak heb ik dit vriendelijke ultieme feelgood boek gelezen. Een verhaal over liefde en de creatieve spanning tussen trouw aan eigenheid en de cultuur waarbinnen je opgroeit. Reese is enigs-kind van succesvolle ouders en is overrompeld door hun torenhoge verwachtingen over haar carrière. Ze ontmoet Caleb, een knappe liefdevolle amish-man, voorbestemd tot het Eenvoudige leven van de amish gemeenschap. Als een nieuwbakken Romeo en Julia bloeit hun liefde voor elkaar op. Hun trouw aan hun afkomst verhindert hen met elkaar een nieuw leven op te bouwen. Om de moed te vinden om voor zichzelf op te komen moeten ze hun eigen ‘superkracht’ vinden en aanspreken. De katalysator is Caleb’s neefje Jonah:

“Bij de amish lag de focus op alle dingen die ik door mijn ongeluk niet kon. Maar verlies is iets eigenaardigs. Het kan in balans worden gebracht door winst. Ik bouwde een band met mensen op door de liefde en de steun die na het ongeluk op mijn pad kwamen.”

Mooi verhaal dat je aan het denken zet welke verwachtingen jou gevormd hebben of dat wel het leven is wat je wenst en wat jouw ‘superkracht’ is. Al met al: “Het grootste avontuur is het leven zelf.”

Meer recensies van Mieke Scheveningen