Multidimensionale kijk achter de schermen van ons huidig wereldbeeld

Mieke Scheveningen 11 september 2020
Hoe ik een aanraking gekomen ben met dit bijzondere verhaal van een moeder in gesprek met haar dochter over het wezen van een multidimensionaal kosmos en bewustzijn, is mij ontgaan en tegelijkertijd prettig overkomen. Begin september 2020 las ik dit boek met bevreemdende titel en intrigerende cover. Dit eerste deel van een serie is een opmaat naar een prachtig ontvouwend visioen met een bijzondere boodschap voor de gehele mensheid in deze revolutionaire tijd van leven vol omwentelingen, chaos en crises op elk vlak.

De Zwitserse schrijfster noemt zich Bernadette von Dreien, omdat ze drie bijzondere kinderen kreeg in de jaren 2000, waarover ze een serie van twee boeken ging schrijven. In dit eerste deel kunnen we kennismaken met de beginjaren, het opgroeien en de opmerkelijke (en vaak wonderbaarlijke) gebeurtenissen van haar tweelingdochter Christina tot aan haar 17e jaar. De andere helft van de tweeling, Elena, is al vroeg na premature geboorte overleden, maar staat Christina nog altijd met raad en daad nabij als goud licht.

Het verhaal komt holistisch en spiritueel over, maar de gebruikte taal is allesbehalve zweverig. Als filosofieboek zou het niet misstaan. Platgeslagen krijg je namelijk een inzicht hoe je de kunst van een goed, waarachtig en schoon leven kunt waarmaken. Het beschrijft heel helder en duidelijk verruimde waarnemingen van een evolutionair nieuw wereldbeeld en een onvoorstelbare toekomst bezien vanuit ons huidige driedimensionaal wereldbeeld. Je moet dus wel ruimdenkend zijn anders ontgaat je de boodschap van dit prettig gecomponeerde verhaal. Vanuit beider perspectief bekeken, verruimd én driedimensionaal, is Christina te plaatsen als een belangwekkend en interessant visionair en mystica. Voor Bernadette is ze voornamelijk haar prachtige kind, die ze alle ruimte wil geven om uit te groeien voor wie ze is en die volmondig mee wil werken aan het waarmaken van Christina’s mooie visioen. Ze hoopt dat de informatie uit dit boek ook andere ouders zal kunnen helpen met het begeleiden van hun bijzondere kinderen, die in alternatieve kringen bijvoorbeeld kristalkinderen of nieuwetijdskinderen genoemd worden en in rationele kringen hoogbegaafd en geniaal.

Christina’s drijfveren zijn: vrijheid, waarheid en liefde. In de breedste zin van de woorden. Het boek begint met een soort hymne over haar roeping. Het eindigt met een soortgelijk lofdicht over haar visioen, waar het tweede deel van de serie voornamelijk over zal gaan. Begin- en slotzang zijn heel inspirerend en ontroerend om te lezen. Zo’n jong meisje, zo’n oude ziel, zo’n licht! Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit bijzondere meisje zich verder zal ontwikkelen. Het laatste woord heeft ze vast nog lang niet uitgesproken.

Starter:

“Ik ben niet op deze wereld om wonderen te verrichten.
Ik wil vrede en het goddelijk bewustzijn in ieder mens, ieder individu terugbrengen.
Pas dan zullen de mensen beseffen dat ze zichzelf kunnen helen.

Veel mensen zijn vergeten dat ieder van ons een goddelijk wezen is.
Iedereen is een licht en alleen wij allen met elkaar vormen samen een groot licht.
Ieder levend wezen draagt de goddelijke vonk in zich en ieder van ons is zogezegd één stukje van dit heel grote licht.
De schepping zou niet volmaakt zijn als er ook maar een van deze lichtjes zou ontbreken.
Dit wil ik de mensen graag laten weten.

Zoals ik het zie, is er maar één enkele liefde.
Liefde is liefde en ze is grenzeloos, onvoorwaardelijk, oneindig en kent geen onderscheid.
Liefde is dat wat onbegrensd voor handen is, een oersubstantie die de basis vormt voor al wat is.”

Christina von Dreien

Meer recensies van Mieke Scheveningen