Aanslag op de grote Amerikaanse droom

“Hij vermoordt de Amerikaanse Droom,’ zei ik onbewust hardop.”

Steve Cavanagh is voor mij een nieuwe speler op het thriller-speelveld, terwijl dit boek het vierde deel is van zijn Eddie Flynn serie. Het genre thriller heeft niet mijn voorkeur. In de maand van het spannende boek (juni 2020) wilde ik wel eens een spannend uitstapje maken. De bibliotheek op FB had wat geïnventariseerd bij de lezers en Dert13n stond op de vierde plaats. Ik heb gekozen voor het luisterboek, fantastisch goed voorgelezen door de acteur Louis van Beek.
Deze thriller heeft alles in zich. Het psychopathologische van een Hannibal Lecter in de figuur van Joshua Kane, een legal-opstelling met veel actie en spanning.

Hoe krijgt Steve Cavanagh het voor elkaar om de moordenaar in de jury te krijgen?! Hoe zorgt Eddie Flynn dat de beklaagde niet onterecht veroordeeld wordt?
“Een jury was een levend, ademend wezen. Het bestond uit individuen, maar samen vormden ze een beest. Een beest dat Kane moest temmen.”

Ik vond deze thriller een waardevol uitstapje. Het had een unieke plot. Alleen omdat ik geen thriller liefhebber ben geef ik het één ster minder dan vijf. Een vette aanrader!

Meer recensies van Mieke Scheveningen