Het venijn zit in de staart

Deze reli-thriller kruipt onder je huid en krijgt je flink te pakken. De leden van de Pinkstergemeente in dit verhaal nemen hun vrees voor God en het verhaal over de zondeval wel heel serieus! Daar kan de lezer gif op innemen. Ik las dit verhaal niet om de spanning maar uit nieuwsgierigheid, net als een Eva in het paradijs. Gelukkig werd ik niet teleurgesteld. Een mythe gaat over een verschijnsel dat altijd en eeuwig in het nu plaatsvindt. Zo ook hebben de twee schrijvers het verhaal van de zondeval naar het heden toe getrokken en er een actueel verhaal van gemaakt. De onbevangen lezer komt vast te zitten in een slangenkuil vol dood en verderf.

Jeroen Windmeijer is cultureel antropoloog/socioloog en Jacob Slavenburg is cultuurhistoricus gespecialiseerd in de gnostiek en hermetica. Jacob heeft vele non-fictie boeken geschreven en tijdens zijn pensioen schreef hij nu al de tweede reli-thriller samen met Jeroen. Begin je aan dit boek dan bijt het zich stevig in je nekvel vast totdat je het uit hebt. Je moet geen slangenfobie hebben want die kruipen als een rode draad door het zeer interessante en boeiende verhaal heen. En of het met een ssssissssser afloopt? Lees het zelf als je durft.

Meer recensies van Mieke Scheveningen