Een hartversterkend en lichter stemmend boek

Jill Mansell kan schrijven! Ze boeit van het begin tot en met het feelgood einde. Omdat ik wat zwaarmoedig gestemd was, begon ik dit boek te lezen. Zolang ik las, was het alsof ik kon schuilen voor een naargeestige buitenwereld in de comfortzone, die Jill zo raak weet te scheppen. Niet dat de hoofdpersone Mimi het zo makkelijk heeft, allesbehalve! Maar ze roert heerlijk met de riemen die ze heeft, sluit warme vriendschappen en laat koude of verkilde relaties los. Al eerder las ik boeken van Jill en ook deze is weer lief, vriendelijk en warmhartig van toon. Een voorbeeld? Hier:
“Mimi: ‘Heb je wel eens naar de Paralympics gekeken? Naar de zwemwedstrijden? De lui die daaraan meedoen, maken zich niet druk over hoe hun armen en benen eruitzien. Ze gaan gewoon het water in en proberen te winnen.’” “Loïs: ‘Dat weet ik, en dat is heel stoer van ze, maar ik heb dat niet. Het is toch niet verboden dat ik me ervoor schaam en niet wil dat mensen ernaar staren?’”
Alles mag in het leven, niets moet. Ik wil met je mee! is een aanrader.

Meer recensies van Mieke Scheveningen