Nu weet ik het zeker, quilten is niets voor mij.

MindSpaLotusbloem 10 januari 2020
Het hoofdverhaal is magertjes, Jong echtpaar verhuist om werk te vinden naar een mini dorpje. "Gek" genoeg ligt werk daar niet voor het oprapen en toch lukt het de hoofdpersoon moeiteloos een een baan te bemachtigen ook al is dat een andere dan ze had verwacht.
De dialogen tussen de echtgenoten zijn vlak en leeg.
Waar zijn die 4 sterren dan voor?
Het achterliggende verhaal dat Sarah langzaam uit haar bazin weet te persen is boeiend. Er wordt genoeg verteld om door te willen blijven lezen.
De uitleg over de verschillende quilt blokken is uitgebreid en vol liefde geschreven. Dit is duidelijk het gedeelte waar het voor de schrijfster om gaat. Haar kracht zit niet in de verhalen over mensen. Leuk om de betekenis achter verschillende blokken te lezen. Of het echt is of verzonnen weet ik niet, ik genoot er in ieder geval van.
Even zag ik mezelf al zitten werken aan zo een prachtige quilt maar ook al lukt het Sarah in het boek een hele quilt af te maken, ik denk dat het mij een paar jaar zou kosten. Het is enorm veel werk.
Ik ga weer een deken haken. Minder mooi en veel minder werk.

Meer recensies van MindSpaLotusbloem