Jaren in de kast gestaan, in 2 dagen uitgelezen. Heerlijk young adult boek.

Een mooi, spannend half magisch verhaal. Ideaal voor wicca's en fans van sprookjes.
De jonge prinses Airys raakt alles kwijt. Zonder haar ouders en land overleeft ze door als boodschapper te werken.
Als ze na zeven jaar de kans denkt te hebben haar land terug te winnen komt Airys bedrogen uit. Ze wordt vrouwe van een eilandengroep dat niet voor niets door iedereen een spookeiland genoemd wordt.
Met haar zeer kleine groep onderdanen leert ze snel hoe ze kan overleven.
Dan krijgen ze hoog bezoek wat zowel het leven op eiland Myrdin als de gevoelens van Airys overhoop gooit.
Opeens krijgt het verhaal flink vaart. Soms lijkt het erop dat de vertelster haast heeft om de rest te vertellen. In korte tijd gebeurt enorm veel, wat spannend is maar ook een beetje haastig lijkt.

Tijdens het verhaal groeit Airys op tot een jonge, zelfbewuste volwassen vrouw. Alle vrouwen zijn krachtig , de meeste mannen in dit boek doen er niet veel toe. Dat is een leuke invalshoek dat me persoonlijk erg blij maakt.

De papieren versie van sceltapublishing vind ik persoonlijk wat onhandig lezen. Het boek voelt niet lekker, om fijn te lezen zou ik de kaft moeten knakken en dat vind ik rot om te doen. (Ik weet het, slaat nergens op.)
Dit boek is zeker de moeite waard om te lezen.

Tijdens Castlefest 2018 gingen we op boekenjacht. De vrolijke Cathinca van Sprundel hadden we al snel gespot. Vol overgave vertelde ze over haar verhaal, ik was meteen verkocht.
Onze enorme, speciaal voor dit doel meegebrachte rugzak is dat jaar ontilbaar zwaar geworden. Vol met gesigneerde schatten.

Meer recensies van MindSpaLotusbloem