Spannend Thriller Tussendoortje

Miranda6452 04 maart 2024
Chloé Adams heeft recentelijk een groot verlies geleden met het overlijden van haar vader. Ze heeft vrij genomen om haar vaders spullen uit te zoeken en op te ruimen. Hierbij vind ze een vreemde foto waar haar vader op staat met Madelief, de verdwenen jeugdvriendin van Chloé. Dit roept vele vragen bij haar op en ze gaat op onderzoek uit. Al gauw lijkt het erop dat iemand niet wil, dat ze vragen stelt en moet Chloé vrezen voor haar leven.

De bloedverwant is een spannend tussendoortje geschreven vanuit de hoofdpersoon Chloé in ik vorm. De schrijfster schrijft vlot en door de zeer korte hoofdstukken, vlieg je door het verhaal. De hoofdstukken hebben elk een mini-cliffhanger. De eerste hoofdstukken weten emoties en spanning voor mij goed neer te zetten en mijn nieuwsgierigheid wordt goed geprikkeld.

Helaas vind het verhaal, hoe verder je komt, vrij verwarrend geschreven. Ik wist soms echt niet wat ik las of wat de connectie met de gebeurtenissen daarvoor was. Ook na terug bladeren en opnieuw lezen werd het mij niet duidelijker. Uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes aan het eind in elkaar en snap je de verhaallijn.

De bloedverwant heeft grote potentie voor een superspannend tussendoortje; een goede, vlotte schrijfstijl met aandacht voor de psychische kant van Chloé na het overlijden van haar vader. Een spannend plot. Het verhaal was beter tot zijn recht gekomen met meer uitwerking waar wat meer blz voor nodig zijn. Al met al heb ik genoten van het verhaal en vooral de cliffhanger aan het eind, roept weer vragen op. Komt er nog een vervolg? Ik vind De bloedverwant een veelbelovend debuut van de schrijfster en ik ben zeer benieuwd naar meer verhalen van haar hand.

Verhalenfabriek, bedankt voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Miranda6452