Ine Roox is journalist bij De Standaard. Zij verbleef 6 maanden in de Verenigde Staten om rond te trekken en op te volgen hoe iedereen reageert op het onwaarschijnlijke nieuws dat Donald Trump de verkiezingen gewonnen heeft.

Het boek is een aaneenschakeling van krantenartikels die per thema gegroepeerd zijn. Uiteraard zijn de meeste artikels al achterhaald want ze zijn van 2017, maar het is wel leuk om een opfrissing te hebben van wat er toen allemaal gebeurd is. Het meeste vergeet je terug want Trump haalt wel de ene stunt na de andere uit.

Er wordt eigenlijk wel vrij goed uitgelegd waarom mensen voor Trump gestemd hebben. Ook is er in Amerika een grote kloof tussen de rijke steden en het arme platteland. Rassenkwesties en wapenconflicten spelen veel harder dan in Europa.

Ik ben vooral benieuwd wie het in 2020 tegen Donald Trump zal opnemen van de democraten en of Trump terug herkozen wordt. Vorige verkiezingen heeft hem een aantal groepen naar zich toe getrokken met beloftes, maar de meeste beloftes zijn (nog) niet waar gemaakt.

Reacties op: Een jaar met Trump

Een jaar met Trump - Ine Roox