Wildernis

Een bedrijf stuurt 10 werknemers op teambuilding in de wildernis van het Giralanggebergte. De groep wordt opgedeeld in 5 mannen en 5 vrouwen die elk hun eigen traject krijgen om dan op hetzelfde eindpunt uit te komen. De bedoeling is om samen te werken en er op uit te trekken met rugzakken, tenten,... Op de tweede en derde stopplaats ligt er een voorraad water en voedsel zodat ze dit niet heel het traject moeten meesleuren.

De 5 mannen komen binnen de tijd aan op het eindpunt en tot hun ergernis komen de vrouwen maar niet aan. Uiteindelijk komen ze met hun 4 aan zonder hun collega Alice.

Alice is een klokkenluider in het onderzoek van Falk naar het bedrijf waar ze werkt. De hoofdstukken van het onderzoek en de zoektocht wisselen af met flashbacks van de trektocht zelf. Het wordt vrij snel duidelijk dat Alice echt een kreng is en iedereen het bloed vanonder de nagels haalt.

Hoe verder de tijd vordert in de zoektocht hoe meer je het gevoel krijgt dat Alice niet meer levend gevonden zal worden. Aan de ene kan blijf je wel stiekem hopen van wel, aan de andere kant begin je al te denken of Alice aan de weersomstandigheden overleden is of dat er kwaad opzet in het spel is. In het geval van het laatste ga je toch op zoek wie het zou kunnen zijn.

Het verhaal is goed opgebouwd met de nodige spanning. Ik had echt totaal geen idee hoe de vork aan de steel zat.

Meer recensies van Musquito (Alexis Cornette)