Kom hier dat ik u kus

De verschillende delen weerspiegelen een gedeelte van Mona's leven. Het eerste deel start als Mona 8 jaar is en loopt tot en met ze 10 jaar is. In dit deel maak je kennis met Mona's kindertijd. Ze maakt van alles mee, je wordt in haar denk-en leefwereld meegenomen.

Het tweede deel gaat verder met het leven van Mona als ze vierentwintig is. Haar persoonlijkheid heeft zich verder ontwikkelt. Haar eerste baan en relatie zijn aan de orde. De tijdsgeest wordt ook goed beschreven want op een bepaald moment komt een passage waar Mona munten in een telefooncel gooit om te kunnen telefoneren, waar je dan zoiets hebt van "Ah ja, in 1991 geen smartphones, maar wel openbare telefooncellen met Belgisch Frank".

Het derde en laatste deel beschrijft Mona op haar vijfendertigste. Je vraagt je dikwijls af waar dat leuk lief kind gebleven is. Mona haar persoonlijkheid is nog verder gevormd. In dit deel is haar vader terminaal ziek.

Ik heb genoten van deze roman, zeker van het eerste deel waar Mona echt een heel lief leuk kind is. Haar humor en bezorgdheid om anderen is top. Mona maakt veel mee gedurende haar leven en dat vormt haar persoonlijkheid. Opgroeien in een disfunctioneel gezin heeft wel degelijk zijn invloed op de toekomst. Ik heb dikwijls gedacht van "Verdorie toch, hoe is het mogelijk, je verdient veel beter".

Meer recensies van Musquito (Alexis Cornette)