Verrassend debuut

Natascha van Limpt 24 september 2022 Auteur
Ik zal eerlijk bekennen: dit boek begon een beetje met een achterstand. Het is geschreven vanuit de eerste persoon tegenwoordige tijd, én vanuit twee vrouwen. Terwijl ik het liefst vanuit de derde persoon verleden tijd lees – en vanuit mannen. Daar komt nog bij dat engelen & demonen niet per se een subgenre is dat me trekt. Post-apocalyptische settings vind ik dan wél weer heel boeiend, wat ook de reden was dat ik het boek had gekocht. En hé, af en toe iets lezen wat niet per se je ding is, kan ook geen kwaad.

Ik ben blij dat ik het boek heb opgepakt. Om bovengenoemde redenen was het een beetje inkomen, maar het boek leest op zich wel lekker weg. Er waren wat langzamere stukken, toch was ik steeds wel benieuwd hoe het verder ging. De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt, zelfs al vond ik ze beiden een beetje irritant. Dat gaf niet, dat was ongetwijfeld zo bedoeld en het waren in elk geval geen meiden waar niets op aan te merken viel. ;)

Vooral het einde van het boek was spannend en werd ik meer dan eens verrast, hoewel de rol van sommige personages iets te erg voor de hand lag en ik de beweegredenen van Abigail wel wat plots vond en daardoor ook niet helemaal overtuigend. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van Natascha van Limpt