Jeugdroman

In dit verhaal volg je Stef en Lize. Je volgt ze vanaf het einde van hun schooljaar, hun zomerbaantjes en daarna weer naar school. Ze krijgen dan een opdracht om een App te ontwikkelen. De twee vrienden zitten niet bij elkaar in het groepje, maar gaan enthousiast aan de slag. Pete is een probleem leerling en hij doet de hele tijd dwars. Hij lijkt ook wel drugs te dealen en gaat met foute figuren om. Op school gedraagt hij zich vreemd. De lerares ICT pikt veel van hem. Als hij zijn App presenteert is het hek van de dam. Hij zit zwaar in de problemen en verdwijnt van school. Wat is er met hem gebeurt? Dat wordt duidelijk als hij een hele tijd later weer opduikt.

Wat de D-app is, kom je vrij laat in het boek achter.
Het is een kijkje in het leven van twee scholieren, die zich zorgen maken over een klasgenoot, maar ook genieten van het leven en muziek.
Deze young adult is een fijn boek om tussendoor te lezen. Het komt soms een beetje kinderlijk over, terwijl de personages toch al op de hogere school zitten volgens mij.
Ik vond het verhaal Soms erg technisch, maar wel interessant. Ook vond ik het niet spannend. Tegen het einde kwam er wel een beetje spanning in. Maar in mijn ogen te laat en ook vrij voorspelbaar allemaal. Het was dus niet mijn boek.
Ik geef het een 5.5, afgerond zjjn dat net geen 3 sterren.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.