Een legende gemixt met sciencefiction

Natasja (Tazzy) J. 22 december 2023
Wim Slierendregt-De ringen van Merlijn 1: De tunnel van Merlijn

Bij Gijs zijn beste vriend, in de kelder, vinden ze een zeer vreemde archeologische vondst. Gijs studeert archeologie en is heel erg benieuwd. Het wijst naar een Bijzondere schat. Hij start zijn eigen onderzoek, dat hem naar Engeland brengt. Hij zoekt in ern oud fort en een grot naar aanwijzingen. Hij vind een Shangri- Laan, die de hulp nodig heeft van Merlijn. Een knappe journaliste zit Gijs te dwars. Hij moet vechten voor zijn leven in het water.

Merlijn en Marcus komen niet van onze planeet. Technologie is hun ding en ze zijner heel goed in. Ze lopen op de aardse Technologie vooruit. Ver vooruit. Ze willen terug naar hun eigen wereld en Gijs besluit ze te helpen.

Het is een spannend avontuur met een vleugje sciencefiction. Dat lijkt misschien gek, omdat tovenaar Merlijn een rol heeft. Maar de fantasy en sciencefiction, passen goed in elkaar. Het is een originele twist.

De schrijfstijl leest lekker vlot door. De cover past in het verhaal. Maar geeft geen fantasy of sciencefiction sfeer af. Dat vind ik jammer, want in de winkel zou ik dit boek daardoor niet Oppakken…….

Ik ben zeer benieuwd naar het volgende deel. Het verhaal is afgesloten….. maar toch zijn er nog een paar losse eindjes over ( of moet ik zeggen: dingen waar ik meer van wil weten) en er komt dus waarschijnlijk wel meer. Daar ga ik van uit als er deel 1 op de cover staat.

De hoofdstukken beginnen niet op een nieuwe pagina, maar komen meteen achter het gelezen hoofdstuk aan. Ze zijn niet te lang. Vleugje romantiek erin.

Ik ben benieuwd naar het volgende boek! Deze krijgt van mij 4****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.