Queer Vampiers, origineel

Sasha Laurens - Jongbloed

Kat groeit op in de mensenwereld. Ze is een vampier en kent weinig andere soortgenoten. Ze kan door een weldoener, naar een gewilde school voor vampieren. Deze kans grijpt ze aan. Alleen komt ze daar iemand tegen uit haar verleden, die haar verraden heeft. Al snel komt ze erachter dat deze school, niet is wat het lijkt.

Een spannend verhaal over vampiers, die geen mensenbloed kunnen drinken. Elk mens kan een dodelijk virus voor vampiers dragen. Hierdoor is er kunstbloed uitgevonden. Maar wat gebeurt er als er een genezing is voor het virus? Na een huiveringwekkende moord op school wil Kat weten wat er aan de hand is.

Een mooi verhaal. Met queer personages. 1 weet er zeker dat ze op vrouwen valt. Andere personages, zijn bezig hun seksuele geaardheid te ontdekken. Een verhaal van deze tijd.

Het valt in de categorie: the vampire academy. Het geeft die hele sfeer. Alleen zijn het hier niet de knappe jongen’s, die de show stelen, maar de meisjes.

Het leest vlot door. De cover vind ik niet mooi. Een beetje te vrolijk, voor het verhaal. Het is emotioneel en af en toe goed spannend. Het krijgt van mij 4****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.