Spannend avontuur

Natasja (Tazzy) J. 07 december 2023
Marianne van der wal- De torenclub en de wraak van Keket

Dit is al weer het derde avontuur van de vriendengroep, die zichzelf de Torenclub noemen. Deze keer gaan ze op avontuur in Egypte. Ze moeten een bijzonder sierraad zien te vinden, voordat een een machtswellustige man het in zijn handen krijgt. Dan is de hele wereld verdoemd. Het verhaal neemt je mee naar graftombes en mummies. Sommige mummies, zijn niet meer zo dood. Keket wil een vrouw vervloeken, waar haar man smoorverliefd op was. Egyptische farao’s hadden meerdere vrouwen, Keket was erg jaloers. Grote enge schorpioenen….Gevaarlijk zand en raadsels die ze allemaal moeten trotseren. Er is alleen 1 ding… Het botert niet meer zo goed tussen Joost en Karlijn. De rest van de groep lijdt daar onder.

Spannend en vol avontuur. Af en toe griezelig als je claustrofobisch bent, is het nagelbijten.

Net zo vlot geschreven als de andere boeken. De personages krijgen geen seconde rust, de klok tikt ernstig door. Zo nu en dan een illustratie. Deze geven net iets meer beeld, aan het verhaal.

Het enige minpuntje vond ik dat ze overal behoorlijk makkelijk binnen komen….En dat niemand anders die tombes ooit eerder heeft gevonden. Dat is een stukje geloofwaardigheid dat aan mij knaagt. Omdat ik niet kan geloven dat er geen beveiliging is, of dat ze zo makkelijk om te kopen zijn. Maar misschien is het wel echt zo, ik ben nooit op de locaties geweest. Hoe dan ook, het knaagt wel….Maar de spanning is evengoed om te snijden dus dat gevoel kon ik aan de kant schuiven. En daarom werd het evengoed een prachtig avontuur, waarbij ik het boek niet kon wegleggen. Ik ben en blijf fan van de Torenclub. Het krijgt van mij 4****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.