Mooi verhaal

Natasja (Tazzy) J. 07 december 2023
Cathinca van Sprundel- Waar de wind ons brengt

Canta is door haar ouders in de steek gelaten, omdat ze anders is. Ze heeft een vreemde huidaandoening.. Ze wordt onder de hoede genomen, van meester Antem. Als hij op een dag geheel onverwachts om het leven komt, komt ze achter zijn geheim. De naam van de Noorderwind. Ze moet op zoek naar de Westenwind, maar heeft geen idee hoe ze dat moet doen. De Sylfen liggen op de loer. Sylfen houden van perfectie. Mensen die niet perfect zijn, worden uit de samenleving gezet. Ze is maar een meisje, maar moet moeder natuur helpen, zodat de wereld in balans blijft. En hoe moet ze dit doen? Het evenwicht is aan het verdwijnen, de klok tikt!

Een erg origineel verhaal. Hier kun je weer over nadenken. Wil je wel perfect zijn? Is dat niet vreselijk erg? Hoe mensen elkaar behandelen, waar leg jij de grens? Het is een boek met een boodschap: wees trots op jezelf en laat je niet aan de kant schuiven. Kom op voor jezelf en leef!

Het leest lekker vlot door, de hoofdstukken zijn kort. De letters iets groter, dan anders. De regelruimte is ook goed, dat leest rustig. De cover past helemaal in het verhaal.

Er is trouwens nog een verhaallijn. Die gaat over Puck. Een zanger, muzikant en verhalenverteller. Wat deze twee verhaallijnen met elkaar te maken hebben, wordt pas laat duidelijk. Maar het is wel goed in elkaar gezet.

Een heerlijke magische fantasy, met natuur elementen en een historisch aanvoelende wereld.

Het krijgt van mij 5*****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.