Griezelig echt

Natasja (Tazzy) J. 07 december 2023
Angie Fox- Geesten van het Zuiden

Verity dreigt alles kwijt te raken, nadat ze haar verloofde voor het altaar, de bons geeft. Zelfs het huis van haar oma. Ze zit in zak en as, totdat ze een vreemde vaas leeggooit. Het is een van de weinge dingen die ze niet verkocht heeft. Hij ziet er afschuwelijk uit. Maar vanaf dat moment, heeft ze een geest in huis…. en in haar leven. Hij laat haar niet meer met rust. Ellis, de broer van haar ex-verloofde vraagt haar om hulp, hij heeft last van een geest. Verity wordt steeds dieper de geestenwereld ingezogen. Het dorpje waar ze in woont verbergt veel geheimen……

Het is spannend en er zit humor in. Ook een vleugje romantiek ontbreekt niet. Het is goed beeldend geschreven en leest lekker weg. Het verhaal lijkt een kant op te gaan, maar er zit toch een verrassende plottwist in. Dat is altijd fijn!

Het heeft een beetje het sfeertje van het Zuiden in de True Blood boeken. Ik stel me ook zo voor, dat de personages zo praten.

Er is wel een dingetje waar ik moeite mee had…Het feit waarom Verity geheim houdt, wat haar Ex verloofde heeft gedaan. Ze beschermd iemand, waar ze veel van houdt. Maar de reden, vond ik niet heel erg geloofwaardig. Dit bleef me wel een beetje dwars zitten. Ik zou zelf de keuze maken om hem aan de schandpaal de nagelen, aangezien Verity wordt aangezien voor de sloerie van het dorp. Waarheid is belangrijk. Maar ook persoonlijk…..

Het verhaal leest heerlijk. Het verhaal is best origineel. De sfeer is griezelig echt. Het was een goede mix van spanning, romantiek, fantasy en horror.

Het krijgt van mij 4****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.