Heerlijk mysterieus met een vleugje horror

Natasja (Tazzy) J. 06 oktober 2019
Ik keek al een hele tijd uit naar dit boek. Waarom? De samenvatting, was gewoon in een woord: perfect. Tijdens het lezen was ik erg enthousiast en dat ben ik na het lezen nog steeds. Wat een heerlijk boek!

Je duikt in het leven van Amy. Ze heeft haar hele leven al visioenen. Veel van deze visioenen, zouden niet uit mogen komen. Maar helaas, vertellen ze haar altijd de waarheid, van wat nog komen gaat. Ze ziet de vader van haar beste vriendin sterven. Maar ook andere dingen…. Het is een afschuwelijke gave.

Alan verhuist met zijn moeder naar zijn tante en nichtje, om ze bij te staan, na de dood van haar man/ vader. Vrijwel meteen voelt Alan dat er iets niet pluis is, in het huis, maar ook met zijn nichtje. Alan heeft een Native American vader, die hij nooit heeft gezien. Maar hij voelt zich wel heel erg aangetrokken tot de spirituele wereld van de Navajo stam. Hij medideert en heeft zijn totemdier leren kennen. Zijn totemdier waarschuwt hem en is zo levensecht beschreven, dat je af en toe vergeet, dat ze in zijn hoofd zit!

Dit verhaal bouwt stapje voor stapje op, naar een gewéldige climax. Het is mysterieus, maar wordt steeds een beetje griezeliger. Heerlijk hoe het dan uitmond in een horrorverhaal, in de trant van de excorcist!

Echt heel erg goed geschreven. Het is een echte pageturner. Ook weer mooi vormgegeven : bij elk nieuw hoofdstuk staat een soort tribal tekening. Dat maakt het echt uniek.

Het is een verhaal over liefde, vriendschap, verlies, het ultieme kwaad en niet opgeven. Dit verhaal is samengevoegd in een topsausje, met alle goede dingen, die je in een boek zoekt. Er mist helemaal niets! Het verhaal is spannend en ook nog eens leerzaam.

Je krijgt een goede inkijk in het spirituele leven van een bijzondere indianenstam! Ik ben echt helemaal fan. Komen er nog meer boeken, van dee auteurs? Zeg ja! Aub!?!

5*****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.