Goed debuut!

Natasja (Tazzy) J. 03 september 2020
M.C. Cools- De levensscepter

Dit verhaal neemt je mee naar het leven van Elodie. Ze groeit op in de westerse wereld en is gelukkig met haar vriend Liam. Haar adoptieouders zijn verongelukt en wie haar echte ouders zijn, weet ze niet. Ze weet niet echt of deze toekomst, wel iets voor haar is. Als ze naar bed gaat, krijgt ze vreemde dromen. Ze komt in een wereld terecht, waar ze zich thuis voelt. Ze snapt alleen niet waarom...... Ze is terecht gekomen in een parallele wereld. Het is een wereld, waarin magie en allerlei wezens voorkomen. Wil ze nog wel terug naar haar eigen wereld? En hoe komt ze dan weer thuis? Ze komt zichzelf hierdoor echt tegen. Het vreet aan haar. Kiest ze voor de wereld met Liam of voor de magische wereld? Ze weet niet wie ze kan vertrouwen. Is dit wel echt? Is het niet gewoon een droom?

1 wereld met magie. 1 wereld zonder magie. Een wereldorde, die alleen herstelt kan worden, als de levensscepter, weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt.

Toen ik werd gevraagd of ik dit boek wou lezen, werd ik meteen gegrepen door de cover en de achterflap. Want deze spreken voor zich. Ik had hierdoor hoge verwachtingen, omdat het een boek voor mij leek te zijn. En.. het was een boek voor mij, hoor!

Ik vond het elfje Lila echt zo cute. Ze is echt lief, schattig en komt behoorlijk onschuldig over. Of ze dat ook is... dat laat ik aan jou over!

Prins Jonah is een echte droomprins. Door hem ontluikt er een prachtige liefde en voel je het sprankelen. Het is bijna te mooi om waar te zijn. En dat is nu precies, wat deze hele droomachtige wereld met je doet. Ben je nu echt verzeild in een droom of niet? Het is echt wel iets dat je bezig houdt. En ondertussen kun je ook nog een beetje zwijmelen.

Soms is het net alsof je in een nachtmerrie zit. Het kan wat verwarrend zijn, in het begin, omdat je nog geen idee hebt wat er aan de hand is. Maar het wordt duidelijk!

Het leest best vlot. Het lettertype is fijn en het vlaams, zorgt voor een warmere sfeer. Maar het zit niet vol met vlaamse zinnen. Het komt af en toe even langs. En dat geeft het, net een beetje meer sfeer. Je maakt er in ieder geval ook uit op, dat de auteur in Belgiƫ is opgegroeid. Ze is geadopteerd, komt uit India. En dat heeft ze op een originele manier in het boek verwerkt.

Het lijstje achterin, met vertalingen, van een zelf verzonnen taal is ook een handige extra. Het is een mooie taal.

Ik vond het een goed debuut en geef het 4 sterren****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.