Beklemmend emotioneel

Natasja (Tazzy) J. 13 februari 2020
De dochter (Lina) van de Zweedse Lelle verdwijnt spoorloos. Lelle houdt zielsveel van zijn dochter en wil haar niet opgeven. Zodra het donker wordt, gaat hij op zoek naar haar. Hij speurt de hele, eindeloze zilverweg af. Ook alle zijwegen, hij slaat niets over. Hij komt af en toe, zeer markante figuren tegen. Hebben zij iets met de verdwijning van zijn dochter te maken? Je leeft zo met deze man mee. Hij gaat er bijna aan onderdoor.

De andere verhaallijn is die van een jong meisje. Haar moeder sleept haar mee, naar haar nieuwe liefde. Hij woont in het midden van een bosrijk gebied. Ze voelt zich er aan haar lot overgelaten.

De twee verhaallijnen, komen op een moment samen. Vanaf dat moment begint het een echte thriller te worden. Het bouwt langzaam op, maar behoudt hierdoor het mysterie.

Als er dan meer meisjes verdwijnen, is Lelle er zeker van, dat het met elkaar te maken heeft. Maar de politie, weet het nog niet zo zeker. Dus Lelle vervolgt zijn eigen onderzoek. De drukkende angst beneemt je de adem.

Het plot, was toch net iets anders, dan ik voor ogen had. Dat was ook een goede twist! De echte spanning komt wel wat later in het boek. Maar het is niet de spannnig dat je verder laat lezen. Het is de pure wanhoop, die grijpt je vast. Dat maak ik niet veel mee, daarom vind ik het ook origineel.

Toen ik de vraag kreeg, of ik aandacht aan dit boek zou willen geven, was ik meteen enthousiast. De beschrijving klonk meteen al beklemmend. En dat is best apart, want het speelt zich af in een gigantisch, groot, bosrijk gebied. Toch voelt het beklemmend aan en een beetje claustrofobisch soms. Dat vind ik heel erg knap gedaan. Ik geef het boek 4****.

Dit verhaal is geen standaard thriller. En dat maakt het echt een boek dat heerlijk vlot leest. De schrijfstijl is ook heerlijk. Het heeft heen hoofdstukken, wel is het onderverdeeld in 2 delen.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.