Ultieme wraak, (te) veel details

Natasja (Tazzy) J. 15 september 2019
Johan Andersen- Dodenstoel

De achterflap van dit boek, schreeuwde om mijn aandacht. Ex commando Hamer wordt gevraagd om te assisteren, bij een verschrikkelijke moordzaak. De politie van Amsterdam vinden een man, hangend aan het plafond, met doorgesneden keel. Ook de vrouw des huizes is beestachtig afgeslacht. In de slaapkamer, verstopt in een kledingkast, vinden ze een jongentje. Samen met inspecteur Neli, moet Hamer deze zaak oplossen. De moordenaar heeft een website aangemaakt. Daarop zie je een foto van een stoel, geen gewone stoel, maar een stoel om iemand in te martelen. Pas als mijn wraak compleet is, zal ik stoppen......Deze zaak gaat een kant op, waar Hamer voor vreest. Zijn verleden in Srebrenica, komt weer terug. Hij heeft in het verleden, veel zaakjes opgelost. In het geheim, bijna niemand weet ervan.
De moordenaar schrijft brieven en deze lijken persoonlijk gericht te zijn aan Hamer en Neli.
Drugs, mensenhandel, het zijn behoorlijk heftige onderwerpen.
Het boek begon echt heel erg spannend. Maar de spanning zakte al snel af..... omdat je zoveel details om je oren krijgt. Dezedetails, alle stappen in het onderzoek en de te lange discussies over wie er wel en niet gelijk heeft..... Ik vond dat er geen vaart meer inzat, totdat er een nieuw slachtoffer was. Dan begon het weer opnieuw en zakte het weer in.
Ook zitten er bijbelse teksten in. En veel dingen, die met geloof te maken hebben. Daar hou ik niet van, dus dat is echt persoonlijk.
Per slachtoffer, begint er een nieuw deel in het boek. Deze zijn met grote romeinse cijfers aangegeven.
Een boek over de ultieme wraak, met horror aspecten, die ik dan wel weer heel erg goed vond. Maar de spanning, die ik in een thriller zoek, ontbrak. Geen pageturner, wel een mysterieuze thriller. Ik geef het boek 3***.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.