Avontuurlijk

Natasja (Tazzy) J. 03 september 2020
Barbara Fuchs- het roer om- familie in duizend kleuren

In dit verhaal gaat de familie op vakantie. Daar ontmoeten ze een jongen die Jeroen heet, hij is samen met zijn grootouders op een avontuurlijke vakantie. Iets te avontuurlijk, want zijn oma verongelukt op een rafttochtje, die helemaal verkeerd afloopt. Zijn oma gelandt in het ziekenhuis en Jack en Julie besluiten om hem onder hún hoede te nemen. Ze maken weer onwijs veel avonturen mee.

Dit boek neemt je wel mee, iets meer de emotionele kant op. Wat zou jij doen in zo’n situatie? Ze komen erachter dat de jongen een hele zware geschiedenis met zich meedraagt.

Het is een avontuurlijke jeugdroman, waarin gigantisch véél aan de hand is . Iets wat ik echt ongeloofwaardig begin te vinden, als het maar blijft doordenderen. Net als bij het eerste boek, denk je op een moment, ja hoor dat zal wel (weer). Want alles kan gebeuren in het leven van deze ouders met hun kinderen, hét lijkt Ze aan te trekken of zij trekken het aan……

Ze vertrouwen andere mensen nogal snel, nemen een jongen onder hun hoede die ze nauwelijks kennen. Ze duiken in zijn leven en alles kan (en het lukt ook nog). Het is eigenlijk compleet over de top. Maar dat maakt het ook spannend en je wil weten hoe het afloopt. Je kunt het boek , niet naast je neer leggen. Het is toch een aantrekkingskracht. Ik was dus weer in de war door dit tweede boek. Het is niet mijn boek, of wel, het is me niet duidelijk.

Ik zou het nooit kopen in de winkel, omdat ik de cover niet mooi vind.

Maar hou je van avontuur, dan zjjn deze boeken echt iets voor jou. Maar lees ze wel met een knipoog, vanwege de (on)geloofwaardigheid. Ik vond het vlot lezen en het krijgt 3 sterren.***.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.