Weer een topper!

Natasja (Tazzy) J. 14 augustus 2019
Blake Crouch -Reset

Barry Sutton komt terecht in een hele vreemde zaak. Een vrouw springt van een flatgebouw, gebroken van verdriet. Haar zoon is gewist! Het laat Barry niet meer los en hij gaat op onderzoek uit. Al snel komt hij in een duistere wereld terecht. Mensen hebben van het een op het andere moment, herinneringen van een leven dat niet van hun was. Wat is er aan de hand? Deze valse herrinneringen kunnen mensen helemaal gek maken.

Op een plek in de oceaan, zit wetenschapper Helena Smith vast. Ze doet een merkwaardig onderzoek, dat levens kan veranderen. Maar wat als deze techniek in de verkeerde handen valt? Ze kan je terug sturen naar 1 van je herinneringen en de mogelijkheid om de gebeurtenissen te veranderen is aanwezig. Wat zou jij doen?

Ik vind het weer ijzersterk in elkaar zitten. Je komt er stap voor stap achter wat er nu echt aan de hand is. Het zet je aan tot denken : wat zou jij doen, als je een gebeurtenis kon resetten? En wil je dat uberhaupt wel?

Het laatste stuk van het boek, zit enorm veel vaart in. Je vraagt je af wat er wel en niet echt is. En is het wel het juiste om te doen? Hoe gaat de wereld dit overleven?

Hou wel goed de tijdlijn in de gaten! Dat is een tip, die je niet moet vergeten. Want het begrip tijd..... zal nooit meer hetzelfde voor je zijn, na het lezen van dit boek! Bestaat tijd eigenlijk wel? Of is het gewoon iets, dat de mens heeft bedacht?

Een zeer goede mix van sciencefiction en toch ook een goede dosis horror, maken dit absoluut geen standaard thriller. Je moet erbij nadenken. Dit boek blijft je bij. En je hoopt echt dat dit nooit en te never echt tot de mogelijkheden zal behoren. Deze uitvinding, mag nooit gedaan worden! Het maakt mensen gek, op heel veel verschillende manieren!

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik fan ben van deze auteur. Dus keek ik enorm uit naar zijn nieuwe boek. Ik heb altijd hoge verwachtingen en deze keer kon ik het boek weer tevreden dicht slaan. 5*****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.