Goed vervolg

Natasja (Tazzy) J. 14 augustus 2019
Jasper Polane- De zwijgende aarde: Roest

Sam Peters is een magistraat, ze zorgt dat de wet niet wordt overtreden en probeert de wet de handhaven, als er iets aan de hand is. Ze reist heen en weer tussen Mars kolonies om voor orde te zorgen. Haar leven zal voor goed veranderen als er een klein meisje dood wordt geworden in de kolonie Lowellkanaal.
Sam is niet zomaar een vrouw. Ze is een rode dochter. Jaren gelden is er een virus op Mars belandt. Nano botjes gaan dan sleutelen aan je DNA. Rood haar is een van de gevolgen. Maar bij sommige vrouwen, haat het goed mis. Ze veranderen in een ander mens of wezen?! En ze voelen dat de planeet ze roept. Kunnen ze dat weerstaan? Sam is nog niet zo ver gemuteerd en doet er alles aan, om haar menselijkheid te behouden.
Sam moet de moordenaar vinden, voordat Mars wordt getroffen door een inslag. Het is een race tegen de klok. Als je de tijdlijn goed in de gaten blijft houden, tel je samen met Sam af. Het verhaal is spannend. De planeet is rood en roestig. De buitenwereld is gevaarlijk. Maar Sam komt haar beloftes altijd na. Dus ze kan niet terugkrabbelen, er is geen weg meer terug. Ondertussen vecht ze tegen het marsvirus (die stukjes staan scheefgedrukt,omdat het virus daar aan het woord is). Het is alof ze een duiveltje op haar schouder heeft zitten. En hij wil haar de verkeerde kant opsturen. Ze is dus in gevecht met zichzelf. Houdt ze dat wel vol?
Dit is het tweede boek van de zwijgende aarde. Er zijn wel een paar links naar het eerste boek. Maar de grootste overeenkomst is het universum, waar het zich in afspeelt. En dat alles is aan de gang, terwijl de aarde en haar bewoners blijven zwijgen. (Wat is daar toch aan de hand?!!!)
Het is een interessante kijk op het leven, op een andere planeet. Is de mensheid, wel te redden? Wat is goed en wat is slecht? Er komen veel gevoelens bij kijken en dat alles in een voor ons vreemde omgeving. Hoe ver ga jij om je eigen ‘ras’ te redden?
Ik geef dit boek 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.