horror thriller

Phoebe Locke- Schaduw Man

Vier meisjes in een donker bos, op zoek naar de lange man, die ze bijzonder kan maken..... Een moeder die spoorloos verdwijnt. Het klinkt als horror en dat is het ook, voor alle betrokkenen. Ondertussen is alles met elkaar verbonden, door een zeer duister geheim.

Een documentaire maken over een meisje die een moord heeft gepleegd. Het klonk allemaal spannend. Maar Greta komt erval snel achter, dat het niet zomaar een verhaal is. Amber is een jong meisje en Greta voelt met haar mee.

Als Amber amper een paar dagen oud is, gaat haar moeder Sadie heel raar doen. De lange man, komt haar dochter halen, ze weet het zeker. Sadie besluit om er alles aan te doen om haar dochter veilig te houden.

Amber groeit op, tot een sterke jonge vrouw. Ze is dol op haar vader en geniet van haar vrijheid. Op school heeft ze vrienden, maar de nieuwe mysterieuze Billie is echt een goede vriendin aan het worden.

De documentaire makers proberen het hele verhaal boven tafel te krijgen. Pas op het einde weet je, wie er nu vermoord is en wat eraan de hand is. Dat is echt knap gedaan.

Er staan stukjes tussendoor, uit een dagboek van een zeer verknipt persoon. Ik had al vrij snel door wie daar achter kon zitten . Maar de ontknoping was toch een verrassing.

Doordat er af en toe teruggedacht wordt, kom je steeds een stapje dichterbij de waarheid. Dit bouwt langzaam op. Het is een thriller voor horrorliefhebbers, maar niet zenuwslopend spannend. Het zit erg goed in elkaar, vooral op het psychologische vlak. Je gaat als lezer ook door allerlei gevoelens heen. En je vraagt je af wat er toch aan de hand is..... een kriebelig gevoel kreeg ik er zeker van. En hetveinde zat toch anders in elkaar dan ik dacht.

Het leest vlot en de tijdlijn, moet je goed in de gaten houden. Ik geef het boek 4****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.