Heerlijke horror

Lydia van Houten - Schim

Als de acteur Mason Robins geen goede rollen meer kan krijgen, grijpt hij elke strohalm aan, om geld te verdienen. Hij komt in contact met een goeroe. Deze stelt hem voor om naar de exclusieve (voor alleen leden) : Wildclub te gaan. Daar komen al je dromen uit. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Toch krijgt hij wat hij wil.

Maar….. hij moet een dure prijs betalen voor zijn dromen. Zijn dochter verdwijnt spoorloos. Hij moet haar terug krijgen!!! Vanaf dat moment vraagt hij zich af of hij bij een sekte terecht is gekomen? Of heeft hij een contract met de duivel getekend? Waar is hij in hemelsnaam in terecht gekomen?

Het is een zeer gevaarlijke wereld. Dat maakt het totaal onberekenbaar. Overal loert gevaar. Dit zorgt ook voor de horror momenten, waar Lydia zo bekend om staat. Het is wel anders, dan haar vorige boeken. Maar het is wel weer een boek waarin de tijd dringt. Het is een overlevingstocht.

Soms vond ik het een tikje verwarrend, omdat er best veel aan de hand is. Je moet wel af en toe een adempauze nemen en het even op je inlaten werken. Dan komt hét echt goed binnen. Dit is een boek dat je echt in je op moet nemen. Je hoofd erbij houden dus. Maar het zegt ook veel over de auteur… Hoe verzint ze zo’n verhaal? Dat is echt knap hoor. Het zit goed in elkaar en is spannend. Je wordt vaak op het verkeerde been gezet. Of verkeerde gedachten……Daar hou ik ook van. Maar je nieuwsgierigheid wint het op een gegeven moment wel. Ik wil dan echt weten wat er aan de hand is. Ik denk dat dit heel bewust gedaan is. En ik vind het altijd apart dat een auteur, zijn of haar lezer echt kan sturen.

Dit is weer een goed nieuw verhaal van Lydia. Het heeft een heerlijk duister randje, zoals je van haar gewend bent.

Het wordt pas laat duidelijk wat er nu aan de hand is. Je komt namelijk terecht in een wereld, waarvan je je afvraagd: is dit wel echt? Het lijkt op een droomwereld. Maar dan geen leuke droomwereld, het is een nachtmerrie. Dit zet je aan tot verder lezen. Je moet simpelweg weten wat er aan de hand is.

Het krijgt van mij een 8. Dat zijn 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.