Geweldig vervolg

Natasja (Tazzy) J. 07 januari 2020
Jen Minkman- Stilte in de storm

Ivy gaat samen met haar beste vriendin Grace, naar een Hopi-reservaat om vrijwilligerswerk te doen. Ook is ze heel erg geïnteresseerd in deze besloten gemeenschap. Er hangt een raadselachtige sfeer rond deze stam. In Walpi gaan ze stukken natuur schoonmaken. Daar komt ze de Hopi Tyler tegen. Op het eerste gezicht lijkt hij heel erg slecht gehumeurd te zijn. Maar als ze hem een beetje leert kennen, leert ze dat hij heel anders in elkaar zit. Ze krijgt vreselijke visioenen over hem. En ze zijn hun leven niet meer zeker, omdat er een gevaarlijke Katsina op hun loert. Deze eeuwen oude geest, is zeer gevaarlijk. Samen met een aantal nieuwe en oude vrienden, moeten ze proberen om het kwaad te verslaan en er allemaal levend uit te komen.

Het is een race tegen de klok. Een heerlijk vleugje romantiek, in een voor ons verborgen en zeer gesloten wereld. Je kunt merken dat de auteur veel onderzoek gedaan heeft. Mythes, geschiedenis en legendes zijn op een perfecte manier aan elkaar vast gelijmd. De sfeer is een emotionele rollercoaster. Door het beeldend schrijven, wordt je het verhaal ingezogen. Het voelt alsof je er zelf bij bent. En het is ook nog eens leerzaam!

Een spannende pageturner, leest vlot en een verhaal dat wederom smaakt naar meer. Ik vind de native american aspekten geweldig mooi uitgewerkt. Ik wil nu nog meer lezen over de Hopi’s.

Erg fijn, dat er weer veel personages uit het éérste boek in voorkomen. Maar dat duurt wel eventjes. En zo komen de Hopi’s en Navajo samen in een verhaal. Echt een aanrader! 5 dikke sterren*****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.