Het leven is als de zee!

NatasjaFischer 12 februari 2024
Mare, een geboren kleuterjuf met een grote kinderwens, heeft het moeilijk. Drie maanden geleden heeft haar vriend hun relatie van twaalf jaar verbroken én kort geleden is haar moeder overleden. Haar zus woont met haar gezin in Italië. Mare besluit de kerstdagen in haar eentje door te brengen in het vakantiehuis in Zeeland. Tijdens een wandeling komt ze uit bij de standtent waar ze vroeger als gezin vaker kwamen. Deze zaak was vroeger van Wannes, de beste vriend van Mares opa. Nu wordt de zaak gerund door Sjors, de zoon van Wannes. Boris, de neef van Sjors, staat in de keuken. De drie heren zorgen ieder op hun eigen manier voor Mare. Door de verhalen van Wannes gaat Mare zich verdiepen in de geschiedenis van haar grootouders en Westkapelle.

Het boek wordt beschreven vanuit Mare. Je leeft mee met haar rouwproces om het verlies van haar moeder. Maar ook bij het verwerken van de relatiebreuk . De relatie met haar zus, meestal hebben ze contact via videobellen, is zo mooi beschreven. Ook volgen we haar bij het maken van nieuwe vriendschappen en misschien een nieuwe relatie?

Het boek gaat over liefde, familie, rouwen, wensen, vriendschap en angsten.

Jacodine heeft een mooie schrijfstijl. Ik heb het gelezen voor de leesbookclub and cocktails. Hiervoor was een leesschema opgezet. Ik wilde eigenlijk niet stoppen, toch gelezen volgens schema. Dit was mijn eerste kennismaking met Jacodine, maar ik ga zeker ook haar eerdere boeken lezen.

Meer recensies van NatasjaFischer