Twee werelden!

NatasjaFischer 05 april 2024
We volgen in dit boek twee verhaallijnen die zich rond dezelfde datum, alleen in een andere eeuw afspelen.

In het eerste boek dat zich afspeelt gedurende een aantal weken vanaf 18 juni 2009 volgen we Mauro, hij is gehuwd met Lotte en samen hebben ze twee dochters. Mauro is lector aan de universiteit. Sinds een tijdje heeft Mauro last van nachtmerries. Dan schreeuwt hij om een vrouw, hij zegt dat hij niet weet om wie hij schreeuwt. Lotte denkt dat hij haar bedreigt en gaat op vakantie met een vriendin. Hun dochters zijn dan op jeugdkamp, hierdoor heeft Mauro alle tijd voor zichzelf. Kan hij erachter komen wiens naam hij schreeuwt?

In de tweede verhaallijn die begint op 18 juni 1550 volgen we Misa, vanaf haar elfde totdat ze een volwassen vrouw is. Haar vader is een geleerde die altijd tiendaagse experimenten voor zijn gezin bedenkt. Zijn laatste experiment heeft helaas tragische gevolgen. Hierdoor verandert de toekomst van Misa volledig.

Omdat beide verhaallijnen meerdere hoofdstukken bevatten voordat je weer naar de andere hoofdpersoon switcht kun je je beter inleven in de hoofdpersonages.

Het boek gaat over liefde, vertrouwen, verraad, familie maar ook vergeving. Ondanks dat het een literaire roman is, wordt er in beide verhaallijnen ook een aantal spannende scenes verwerkt.

Luc Vandromme heeft een mooie schrijfstijl waardoor ik vooral in Misa’s verhaal gezogen werd.  Dit was mijn eerste kennismaking met Luc, maar ik ga zeker kijken wat er verder nog van hem verschenen is.

Meer recensies van NatasjaFischer