Onderdompelen in Portugese sferen

NatasjaFischer 23 maart 2024
Juni 2023:

Manon heeft een jaar in Lissabon gewoond en gewerkt. Ze heeft nog geen zin om naar Nederland terug te keren en overweegt om nog een tijdje door Portugal te reizen. Op de laatste avond in Lissabon ziet ze een foto van haar oma ziet in een krant. Haar oma, die jaren geleden ineens uit haar leven verdween, staat daar samen met een bekende Portugese kunstenaar, Quim Plumes, op. Manon, besluit om de reis door Portugal te combineren met de zoektocht naar haar oma. Als ze uitzoekt waar Quim Plumes woont, ziet ze dat er in de buurt van zijn woonplaats een vierjaarlijks feest plaatsvindt. Ze besluit haar reis daar te beginnen.

Het boek wordt vanuit drie personen geschreven. We volgen Manon op haar ziektocht naar haar oma. Daarnaast gaan we met voorhet levensverhaal van haar oma Marleen terug naar de jaren 70. En af en toe komt er nog iemand anders voorbij. Het gaat over familie, vertrouwen, liefde, hartstocht,  lef en elkaar accepteren.

Dit is mijn eerste kennismaking met Ellen van Herk, maar dit is zeker niet het laatste boek dat ik van haar hand lees. Door de beeldende schrijfstijl zag ik de te lange rok en het mooie busje bij Marleen. Het is een feelgood met realistische gebeurtenissen.

Bedankt Ellessy voor dit recensie-exemplaar.

Als je je even wilt onderdompelen in Portugese sferen, is dit boek een aanrader

Meer recensies van NatasjaFischer