Makelaar met een hart van goud

NatasjaFischer 15 maart 2024
We kennen Alex van Keulen als de makelaar in diverse televisieprogramma's. In deze programma's vind ik hem altijd een prettige persoonlijkheid. Iedereen weet dat de huizenmarkt zijn ups en downs heeft. Ik was dan ook benieuwd naar dit boek. Alex neemt je mee naar het begin, de reden waarom hij makelaar is geworden.

Hij geeft tips waar je op moet letten bij het aan- /verkopen van een huis. Maar ook waar je rekening mee moet houden als je al een woning hebt. Er staat zelfs een lijstje met vragen die je tijdens gesprek met makelaar kunt gebruiken. Hij gebruikt ook voorbeelden uit de praktijk, om bepaalde situaties te verduidelijken. Ik heb nu een beter beeld wat een makelaar allemaal, vooral achter de schermen, doet.

Het boek is geschreven door Alex en hij geeft ideeën en tips. Met uitleg waarom hij dat vindt. Zijn schrijfstijl is duidelijk en fijn te lezen. Hierdoor is het boek makkelijk te lezen, ondanks dat het zware kost had kunnen zijn. De anekdotes zijn zo geschreven dat ik ze voor mijn ogen zag gebeuren. Sommige anekdotes zijn verdrietig en andere, zoals de cactus en de slang zijn grappig.

Mustread voor huizenbezitters en mensen die hun eerste huis willen gaan kopen.

Ik wil HarperCollins Holland bedanken voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van NatasjaFischer