Alle hulp welkom?

NatasjaFischer 14 maart 2024
Joy, 27, en Patrick zijn al vijf jaar zowel privé als zakelijk een stel. Joy gaat ervan uit dat ze binnenkort een aanzoek krijgt van Patrick. Niets is minder waar, Patrick wordt verliefd op iemand anders. Joy raakt hierdoor haar relatie, woonplek én baan kwijt. Als ze niet meer weet hoe het verder moet, komt ze Frida tegen.
Frida, 72, ,die zelf drie jaar geleden haar man heeft verloren, besluit Joy te helpen. Nu gaat dat niet geheel volgens plan, maar de dames hebben een klik en proberen elkaar, met behulp van een stapel zelfhulpboeken te helpen.

Het boek wordt afwisselend vanuit Joy en Frida beschreven. Hierdoor leer je beiden goed kennen. Het boek gaat over verlies, rouw, liefde, vriendschap en vertrouwen.

Ik moest wel even wennen aan de ik-vorm, omdat je bij ieder hoofdstuk moet schakelen wie de ik is. Voor het luisterboek was deze ik-vorm echter perfect. Diewertje Blok leest de rol van Frida, dat MOEST ik natuurlijk ook even horen. Na een paar hoofdstukken luisteren, ben ik weer gaan lezen.

Susan heeft een beeldende schrijfstijl, waardoor je alles voor je ziet gebeuren. En in dit verhaal worden de twee verhaallijnen mooi samen gebracht. Mooi om te zien dat de dames ondanks of misschien door het leeftijdsverschil elkaar aanvullen. Nu wachten op de zomer, dan komt haar volgende serie uit.

Meer recensies van NatasjaFischer