Ik wil ook een Jade

NatasjaFischer 15 april 2024
Lara Cains leeft al jaren met een stem, die ze Jade noemt, in haar hoofd. Haar religieuze ouders hebben haar hiervoor verstoten. Een paar jaar geleden heeft haar beste vriendin zelfmoord gepleegd. Hier heeft ze het nog steeds moeilijk mee. Drie jaar geleden is ze na een groepssessie aangerand door iemand uit deze groep. Net nu ze denkt dat ze alles verwerkt heeft, en haar leven weer op de rit krijgt, komt ze haar toenmalige psychiater tegen. Hij adviseert haar om naar de politie te gaan. Ze willlen van haar weten wat er die avond, na de groepssessie gebeurd is.

Vlak na de afspraak valt het haar op dat ze gevolgd wordt. Ze vraagt zich af waarom men in haar geïnteresseerd is. Zal het haar lukken om hier achter te komen?

Het boek wordt geschreven vanuit Lara. Je leeft met haar mee in het nu, maar er zijn ook flashbacks, waardoor je haar goed leert kennen. En op een gegeven moment snapte ik ook waarom ze bepaalde, voor mij, onbegrijpelijke  keuzes maakt.

In het begin is er nog een tweede verhaallijn, die extra informatie oplevert. Het boek gaat over rouw, acceptatie, familie vertrouwen, verraad en liefde.

Dennis heeft een mooie schrijfstijl waardoor ik direct in het verhaal gezogen werd. Ook als ik niet las, bleef Lara in mijn hoofd zitten. Dat is voor mij een teken dat een schrijver goed werk levert en mij daardoor aan het denken zet.

Dennis en Lara, bedankt voor dit recensie-exemplaar. Ik heb ervan genoten. Als er een nieuw boek uitkomt, komt deze zeker op mijn lijst.

Meer recensies van NatasjaFischer