Dit tweede deel heeft me omvergeblazen!

Nicole Schelling 10 januari 2021 Auteur
Omdat het eerste deel voelde als een afgesloten verhaal, was ik erg benieuwd naar dit tweede deel. Ik was eerlijk gezegd ook wel een beetje huiverig en bang dat het de kracht van het eerste deel zou aantasten. Meteen toen ik begon met lezen, was dat gevoel weg en werd ik weer de prachtige wereld ingezogen. Dit verhaal begint direct waar het eerste is geëindigd en al snel wordt de toon gezet voor waar dit verhaal over zal gaan.

¨Isolde Kavanagh kronen als rechtmatige koningin was niet het einde van onze opstand. Het was nog maar het begin.¨

In tegenstelling tot het eerste boek, wordt dit verhaal verteld vanuit het perspectief van Brienna en Cartier. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een schokkende ontdekking of spannend moment zodat je niets anders wil dan doorlezen. Deze manier van lezen brengt een hele andere dynamiek in het verhaal en vond ik zeer geslaagd. Al meteen vanaf het begin gebeuren er dingen die je nooit had zien aankomen en worden we van de ene naar de andere schokkende ontdekking geslingerd. Er gebeurt ontzettend veel in dit boek en het leest als een trein.

Personages

Ik was zeer positief verrast toen ik ontdekte dat het verhaal niet alleen door Brienna, maar ook door Cartier wordt verteld. We leren hem een stuk beter kennen en komen ook meer te weten over zijn verleden. Alle personages die we in het eerste boek leerden kennen, speelden ook hier weer een grote rol en werden nog meer uitgediept. Ook leerden we een aantal nieuwe personages kennen en stuk voor stuk maakten ze het verhaal alleen maar sterker. Er werden nieuwe vriendschappen gesloten en er werd uitvoerig aandacht besteed aan onderlinge relaties. Vooral de relatie tussen Brienna en haar ´vader´ Jourdain vond ik erg mooi en ontroerend.

Schrijfstijl

Net als in het eerste deel, wist Rebecca Ross gelukkig die heerlijke romantische schrijfstijl vast te houden en waande ik me meteen weer in de historisch vormgegeven setting van het verhaal. De auteur weet zelfs de meest gruwelijke scènes, want geloof me, die kom je tegen, op zo´n manier te schrijven dat het bijna te pijnlijk is om te lezen. Alle gevoelens en emoties worden zo uitgebreid en realistisch beschreven dat je inlevingsvermogen soms zelfs te groot zal zijn.

Conclusie

Omdat het eerste deel als afgesloten voelde, was ik ontzettend benieuwd wat dit tweede deel nog zou brengen. Vanaf het begin werd ik meegesleept in een duizelingwekkende achtbaan vol intriges, verraad, schokkende ontdekkingen en onverwachte wendingen. Terugkijkend, begrijp ik heel goed waarom dit boek is geschreven en heb ik nergens het gevoel gehad dat het overbodig was. Het was spannend tot de laatste pagina en bereikte zijn hoogtepunt qua emoties en gebeurtenissen. Rebecca Ross heeft een spectaculair verhaal neergezet dat op alle punten klopt en alles heeft om een verhaal tot een zeer geslaagde young adult te maken!

Meer recensies van Nicole Schelling