Een prachtig eerste deel van een veelbelovende serie!

Nicole Schelling 14 oktober 2020 Auteur
Eindelijk had ik het boek waar ik al zo lang naar uitkeek in mijn handen! Ik popelde om aan dit fantasyverhaal te beginnen en eenmaal begonnen, zat ik er meteen in. De wereld die Valentijn heeft gecreëerd is er eentje die je meteen voor je ziet. Details worden precies uitgebreid genoeg beschreven, waardoor de worldbuilding precies is hoe die hoort te zijn bij een fantasy verhaal.

De emoties en gevoelens van Phaun worden op een pijnlijk realistische manier neergezet en die rauwe realiteit in combinatie met de beeldende fantasy-elementen, geven dit boek iets heel bijzonders. Het hele verhaal voelde ik ontzettend mee met Phaun. Haar machteloosheid was goed voelbaar en haar doorzettingsvermogen was indrukwekkend. Haar verschillende emoties maakten haar heel menselijk en realistisch en het is dan ook onmogelijk om haar niet in je hart te sluiten.

De uiteenlopende personages in dit boek worden uitstekend beschreven en daaruit blijkt wel dat Valentijn over een indrukwekkende dosis fantasie beschikt.

Voorbij het Wederwoud is een verhaal dat indruk maakt en je aan het denken zet. Het gaat over verdriet, vertrouwen, avontuur, vriendschap en onvoorwaardelijke liefde. Zoveel verschillende elementen in één boek, precies zoals een Young Adult fantasy hoort te zijn.

De buitenkant van dit boek is even mooi als de binnenkant van het boek en de prachtige cover dekt de lading van het verhaal perfect. Voorbij het Wederwoud is het begin van wat een lange serie belooft te worden en ik kijk belangstellend uit naar de volgende delen!

Meer recensies van Nicole Schelling