De Zilverweg is het debuut van de Zweedse schrijfster Stina Jackson (1983), inmiddels woonachtig in Denver (Colorado). Jackson bracht haar debuut in het Zweeds in 2018 uit en won met De Zilverweg de prijs voor de Beste Scandinavische Thriller; Glasnyckeln.
De Zilverweg vertelt het verhaal van een vader die constant leeft n de kloof tussen wanhoop en vrees. Drie jaar geleden is Lelle zijn tienerdochter Lina verdwenen toen ze stond te wachten bij de bushalte aan De Zilverweg. Van Lina is nooit meer iets vernomen, het desolate landschap heeft haar opgeslokt. De driejaar durende zoektocht kostte niet alleen Lelle zijn huwelijk, het slokt zijn hele leven op.

Meya is intussen in een dorp verderop komen wonen met haar moeder, die weer bij een nieuwe man is ingetrokken. Het lot brengt Meya en Lelle samen.

Door de desolate, sinistere sfeer in het boek wordt de lezer vanaf het eerste moment in beide verhaallijnen opgeslokt. Het boek geeft je tijdens het lezen een onrustig gevoel en laar de spanning geleidelijk op lopen.

De Zilverweg is écht een aanrader. Ik kan niet wachten tot het voldoende boek van Stina Jackson!

Reacties op: Zinderend, vanaf de eerste zin

De zilverweg - Stina Jackson