De kers ontbreekt

Nicolevoers 27 november 2019
Zonder liefde is een prikkelende, soms vermakelijke roman waar clichés op de loer liggen over vriendschap, liefde en bedrog. De lezer krijgt het gevoel geen grip te hebben op de gevoelens en gedachten van Paul en Ava. Dit maakt het tijdens het lezen van het boek heel moeilijk om sympathie te voelen voor de beide personages, alhoewel dat beter lukt bij Paul dan bij Ava. Voor Paul is soms nog wel mededogen te voelen, omdat het boek is geschreven vanuit het perspectief van Paul.

Hoewel 'Zonder liefde' vlot leest, kan het boek de lezer niet erg boeien. Het verhaal kent geen spannende delen of plotwendingen. Er zit door de oppervlakkige personages weinig diepgang in het boek. De taart smaakt prima, maar de kers die normaal wel door Brijs wordt bijgeleverd ontbreekt.

Zonder liefde is het eerste boek dat ik lees van Stefan Brijs en ik denk dat het daarbij blijft. De verhaallijn blijft erg aan de oppervlakte, daarom geef ik het boek ook maar 2 hartjes. Het verhaal is mooi, maar het verhaal heeft op mij niet goed over kunnen komen.

Meer recensies van Nicolevoers