Bijna zelf bang om mijn laptop te openen...

Nicolevoers 29 februari 2020
De Macht van K is geschreven door Jens Vern, een pseudoniem voor Sander Verheijen. Sander wordt ook wel 'mister Hebban' genoemd en is bekend van zijn eerdere boek "Ik kan er net niet bij" Met "De macht van K" schreef hij zijn eerste thriller. Een cyber-thiller welke perfect past in de huidige tijdgeest. Zonder dat je er zelf bij stil staat maakt Vern je bewust van de gevaren van data en van hoe data tegen je kan worden gebruikt. Door zijn schrijfstijl word je bijna zelf bang om je laptop te openen...

Tim Turner is woonachtig in een studentenflat in Den Haag, tot hij in de kroeg waar hij werkt de mysterieuze Emily Green tegen komt. Tim besluit op het internet naar Emily te zoeken, maar kan haar nergens vinden. Het boek gaat terug de tijd in en je beland, samen met Tim, in 2010.
In 2010 krijgt Tim na zijn afstuderen een droombaan aangeboden bij het IT-bedrijf The Keeler Company in Washington. Hij krijgt, samen met zijn vriendin, een super luxe appartement en maakt in korte tijd veel promotie. Tot hij een man ontmoet en het geheim van zijn vader ontdekt. Het geheim van zijn vader blijkt niet alleen het geheim van zijn vader, maar ook het geheim van The Keller Company te zijn..

Met een flashback naar jaren terug en af en toe een blik in het heden leest het boek makkelijk weg. Het boek kent verschillende verhaallijnen en ogenschijnlijk veel verschillende personages. De personages komen zeer realistisch over en zelfs richting het einde van het boek zijn er nog losse stukjes, die aan het einde allemaal op zijn plaats vallen.

De spanning is door de opbouw van het boek de gehele tijd te voelen. Heerlijk!
Het is lang geleden dat ik van een boek van een Nederlandse auteur zo weg was. Ik heb het e-book gelezen, maar het normale boek verdient dubbel en dwars een plekje in mijn boekenkast!

Meer recensies van Nicolevoers