Black Country huivert van angst als een schooldirectrice op gruwelijke wijze wordt gewurgt. Recercheur Kim Stone en haar team komen tijdens het onderzoek naar deze gruwelijke moord een lugubere vondst tegen in een voormalig weeshuis. Op dit moment realiseert Kim Stome dat de dader van al deze misaden één en dezelfde is. Stuk voor stuk onschuldige slachtoffers, allemaal geen enkele keus. Hun geheimen moesten bewaard blijven, ten koste van alles...

Kim Stone is een bevlogen en nieuwschierige recercheur. Kim is de enige die de moordenaar kan ontmasteren, maar ze wordt afgeleid door demonen uit het verleden. Terwijl Stone de duistere gebeurtenissen uit haar jeugd porbeert te verdringen, blijft het dodental stijgen.

Angela Marsons schreef in 2015 haar eerste thriller. Inmiddels zijn er van haar Kim Stone-serie meer dan drie miljoen exemplaren verkocht. In januari 2020 wordt het eerste deel van haar Kim Stone-serie ook in Nederland uitgebracht. Leuk detail; Angela Marsons woont in Black Country, Engeland, daar waar haar boeken uit de Kim Stone-serie zich afsprelen.

Stille Schreeuw is een huiveringwekkende, oerspannende thriller die je geen moment meer weg wilt leggen. Een echte pageturner. De thiller wordt gecategoriseerd tussen thillers van M.J. Arlidge en Robert Bryndza en dat is hij zeker waard. Angela Marsons schrijft heel dicht vanuit de personages, waardoor je echt wordt meegenomen in het boek. Daartegenover geeft Angela Marsons niet veel prijs. Hoewel je gedurende het boek steeds een beetje meer te weten komt over Kim Stone, blijft Kim gesloten en duister. Doordat de lezer zo dicht bij de personages staat, word je als lezer meegevoerd in verschillende emoties. In één boek heb ik als lezer gehuild, gelachen en spanning gevoeld.

Wanneer het boek wat meer vordert en je als lezer het gevoel hebt eindelijk de hand op het boek te kunnen leggen, trekt het verhaal de lezer weer mee naar een andere hoek. Deze thiller is tot op de laatste bladzijde spannend. Angela Marsons heeft me compleet omvergeblazen. Ik kan niet wachten tot het volgende deel!

Reacties op: Oerspannend

Stille schreeuw - Angela Marsons