Ijzingwekkend

Nicolevoers 30 november 2019
Perfecte resten is het eerste boek waarin (ex Interpol)rechercheur Luc Callanagh en
rechercheur Ava Turner worden geïntroduceerd. Ze ontmoeten elkaar niet alleen in dit boek, ze werken ook beide aan spraakmakende moordzaken, die hen beide persoonlijk lijkt te raken.

Een geweldige start van een, vermoedelijk, ijzingwekkende boekenserie.
Daarbij is Perfecte Resten het eerste boek waarin je als lezer niet op zoekt hoeft naar de moordenaar, maar juist in het hoofd van een zieke geest wordt meegenomen.
Perfecte rechten is vanaf het begin van het boek spannend. Helen Fields weet de
spanningsboog het hele verhaal vast te houden door constant met nieuwe,
huiveringwekkende gebeurtenissen te komen. Over het plot kan ik eigenlijk veel zeggen, omdat het plot zich telkens lijkt te verplaatsen.

Los van hetgeen verhaal over een psychopaat, is in het hele verhaal een spanning tussen Luc en Ava merkbaar. De spanning tussen de halfbloed rechercheur Luc en Ava is ietwat voorspelbaar, maar ik kan niet perse zeggen dat dat een nare bijkomstigheid is, gelet op alle andere heftige gebeurtenissen in het boek.

Meer recensies van Nicolevoers