Superschattig!

Nienke 20 maart 2024
Kan Holland de captain van haar ijshockeyteam weerstaan?

Holland Delviss leeft voor ijshockey. Alleen zou ze zo graag bekendstaan om haar talent en niet om het feit dat ze als meisje met allemaal jongens speelt.

Wanneer haar schoolteam geselecteerd wordt voor HockeyFest, een evenement dat op televisie wordt uitgezonden, komt ze volop in de schijnwerpers te staan – wederom omdat ze het enige meisje in een jongensteam is. Niet iedereen is even blij met Hollands onverwachte roem.

Maar dan komt er hulp uit onverwachte hoek. Wes, haar irritante captain, is de laatste persoon van wie Holland dat zou verwachten. En de laatste persoon op wie ze verliefd zou moeten worden

Wat was dit een ongelooflijk schattig verhaal! Ik heb ontzettend genoten van dit boek. Echt een perfect boek om even bij weg te zwijmelen en om even je gedachten leeg te maken. De personages zijn stuk voor stuk leuk en het verhaal leest erg vlot weg. Het is een erg toegankelijk boek voor young adult lezers, of voor de wat oudere mensen, zoals ik.

Holland is een erg fijn hoofdpersonage en staat haar mannetje. Biren laat zien dat het niet altijd makkelijk is in een mannelijke wereld. Holland moet zichzelf dan ook heel erg bewijzen. Ik vond het heel fijn om te lezen hoe Biren hiermee omgaat en hoe ze deze dagelijkse worstelingen in kaart brengt.

Het verhaal laat duidelijk zien dat het niet altijd makkelijk is in het leven. Dat je vaak je mannetje moet staan en dat niet alles zomaar komt. Het leert om op jezelf te vertrouwen en dat hulp accepteren oké is. Het kaart de worstelingen van jongeren goed aan en maakt het daarom een zeer geschikt boek voor young adult lezers. Er komen geen pittige scenes aan bod en het blijft heerlijk schattig.

Ik heb mij dan ook erg goed vermaakt met 'Ijskoude rivalen' en ga Holland en Wes missen. Hopelijk mogen wij ook weer eens heerlijk buiten schaatsen, want de scenes die buiten op het ijs worden beschreven, maken mij toch wel weer enthousiast voor ijsdagen. En ja, ik weet het, de lente komt er aan, maar een mens kan dromen.

Bedankt uitgeverij Best of YA Books voor dit recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening.

Meer recensies van Nienke