De strijd

Lisanne89 16 augustus 2019
In Beter verteld Maarten van der Weijden het verhaal van zijn ziekte en genezing.

In 2001 wordt er bij Maarten acute lymfatische leukemie geconstateerd, waarbij zijn overlevingskansen tussen de 30 en 50% worden geschat. Na een hele reeks zware behandelingen genas hij van de ziekte.
Maarten pakt daarna zijn loopbaan als zwemmer weer op, maar moet van ver komen. Hij wint uiteindelijk steeds me medailles met als hoogtepunt het olympisch goud op de 10 km open water in 2008.

In eerste instantie lees je over de ziekte, het proces tijdens de behandelingen en de struggles waar Maarten mee te maken krijgt. Helaas gaat het boek daarna voor mijn gevoel vooral over zijn prestaties als zwemmer. Ik had gehoopt meer te lezen over zijn overleving en strijdt tegen de kanker, maar halverwege het boek lees je meter voor meter hoe hij beter is gaan zwemmen. Neemt niet weg dat zijn prestaties super knap zijn natuurlijk, maar ik had zelf meer van het boek verwacht.

Meer recensies van Lisanne89