Aangrijpend!

Lisanne89 16 augustus 2019
Naima, Ralph, Loïs en Jonas gaan samen hun klas op werkweek naar Londen. Dit viertal heeft elkaar nog nauwelijks aangekeken tijdens hun tijd op school, maar als ze alle vier bij elkaar in het groepje worden ingedeeld moeten ze wel met elkaar omgaan. Tijdens het bezoeken van de stad leren ze elkaar steeds beter kennen.
Wanneer ze staan te wachten op de metro gebeurt er iets waar iedereen voor vreest.

Met een terroristische aanval heeft Wendy Brokers een erg actueel thema te pakken. We zijn ons steeds bewuster van de aanvallen die er gedaan worden, maar dit brengt gelijk ook veel angsten met zich mee in de maatschappij. Wendy heeft op een angstaanjagende wijze dit verhaal geschreven.

Na de aanval proberen de 4 jongeren in veiligheid te komen en elkaar te helpen. Ze proberen zich een weg te banen door de chaos in de stad, waar de aanvallen nog steeds aan de gang zijn. Wanneer blijkt dat de aanval persoonlijker is dan gedacht....

Wendy Brokers schrijft het verhaal in een vlot tempo en weet je goed vast te houden. Het boek 'zuigt' je er letterlijk in. Tijdens het lezen is de spanning te voelen en leef je onwijs met de vier tieners mee. Tevens verplaats je je in het verhaal en voel je ook een angst bij jezelf opkomen.

Met een zeer actueel thema, sterke personages en een spannende opbouw is dit boek zeker een heel goed boek. Wendy heeft mij erg verrast, vooral omdat haar andere boeken een heel ander genre bevatten!

Meer recensies van Lisanne89