prima thriller

Lisanne89 21 juli 2019
Cassie botst tijdens haar wandeling door de stad tegen een man en ziet aan hem dat hij die dag zal sterven. Zij probeert hem tegen te houden, wat wordt aangezien als aanvallen. Zij wordt aangehouden en meegenomen naar het politiebureau.
Adam wordt gebeld om hulp te verlenen aan het meisje. Op de vraag waarom zij hem tegen wilde houden, antwoord Cassie met dat zij hem wilde waarschuwen. Een argument wat voor de politie onlogisch overkomt. Later die dag wordt de man vermoord.
Rechercheur Gabrielle Grey is betrokken bij de zaak en ziet Cassie als 1 van de verdachten in de zaak. Cassie verteld dat zij aan mensen kan zien wanneer en hoe zij sterven. Adam kan dit wettenschappelijk niet onderbouwen, maar raakt wel gefascineerd door dit bijzondere meisje.
Na de eerste moord wordt Chicago opgeschrikt door een volgende moord. Wederom iemand waar Cassie van te voren mee in aanraking is geweest en wederom wordt zij verdacht van deze moordzaak. Echter lopen de therapie sessies bij Adam door en verteld zij steeds meer over haar aandoening. Adam begint steeds meer te twijfelen. Wat nou als Cassie wel echt de waarheid verteld.....

Deze standalone is wederom kenmerkend als een boek van MJ Arligde. Vanaf de eerste pagina is ook dit boek weer bloedstollend spannend. Dit dikke boek (meer dan 500 pagina's) leg je vanaf de 1e bladzijde niet meer weg.

De typische manier van schrijven is wederom zeer fijn. Er zit genoeg vaart in het boek en de korte hoofdstukken maken dat het zeer prettig leest. Kom je spelen? is geschreven vanuit verschillende personages waardoor je als lezer altijd een streepje voor hebt.

Het bovennatuurlijke in het boek is niet iets wat per definitief in 1 adem genoemd wordt met MJ Arligde. Een thema wat mij normaal gesproken niet kan pakken, maar dat bij dit boek toch wel degelijk doet. Ondanks dat ik Helen stiekem toch wel erg gemist heb, is deze stand alone wederom goed te noemen.

Doordat ik op sommige punten net waar informatie miste of dat bepaalde personages wat mij betreft onvoldoende aan het licht kwamen, geef ik dit boek 4 sterren.

Meer recensies van Lisanne89