Inkijkje in de pleegzorg

Lisanne89 16 augustus 2019
Ik heb weet ik veel geluisterd via de vakantiebieb. Het boek geeft een inkijkje in de pleegzorg, waarbij er ook regelmatig crisisplaatsingen noodzakelijk zijn.
Mirjam Oldenhave heeft haar gevoelens duidelijk weten te verwoorden en neemt je mee in het leven als pleegouder.
Je bent verantwoordelijk voor het opvoeden van een pleegkind, wilt het beschreven en er voor zorgen terwijl je weet dat het maar tijdelijk is. Je mag en wilt je niet hechten aan het kind.
Het is mooi om te lezen hoe de hond Ollie veel liefde en troost biedt aan Esi en dat ze daardoor steeds meer zichzelf kan zijn.
Ik vond het erg interessant en knap om te lezen hoe pleegouders hiermee om gaan. Petje af!

Wel heb ik aan het eind van dit boek nog heel veel vragen die voor mij onbeantwoord blijven. Dit is voor mij een gemis, waardoor ik het boek maar 3 sterren kan geven.

Meer recensies van Lisanne89